Search Blog

Sunday, November 25, 2018

Manusia.

25122015
BiSSMiLLAHHiRAHMANNiRAHiM
Dengan Nama Allah Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Jumaat, Hari segala penghulu segala hari.

dan hari ini juga 25 December yang mana penganut kristian menyambut Hari Natal.

maaf saya tak sambut. tapi saya sambut semalam.

kerana apa ?

semalam birthday Nabi Muhammad s.a.w

semoga kita mendapat syafaat daripada Nabi Muhammad s.a.w. di akhirat nanti.

inshaAllah.

baiklah. itu bukan tujuan entry kali ni.

ia bertajuk Manusia.



kenapa manusia ?

Manusia ni kadang bodoh juga. kenapa ? penting kan diri sendiri. tak pernah fikir perasaan orang lain. dia pikir dia siapa ? kita sama sahaja. tak da beza. cuma beza amalan dan taqwa. kenapa manusai begitu ? aku pun taktahu kenapa. kadang aku pun begitu. atas sebab dendam. benar. kerana dendam tu timbullah titik hitam dihati kita.

Aku bukan apa. aku sebagai manusia yang penuh perasaan. pun ada perasaan kecil hati, marah apa semua. tapi manusia ni bodoh tak pikir orang lain. pikir diri sendiri. sbbtu orang kata penting kan diri sendiri ni tak bawa kebaikan. tapi bila terlalu baik. orang lain pijak kita pula. aku penat. riaksi manusia sebegitu rupa. cakap belakang. pura pura baik dihadapan. apa kau fikir aku taktahu ? sudahlah kau berpura pura. aku menyampah.


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, i'm busy. Keep your traffic to my website. Yeah. Love to see you . Comment down hereee ...