Search Blog

Thursday, August 24, 2017

Tertanya-tanya 2

3/8/17 4:07pm

T: Tertanya-tanya 2


Semua ini berlaku selepas aku sambut "belated birthday" dia. aku menghadiahkan dia sebuah jambangan bunga khas untuknya (pada asalnya buat hanya suka-suka, tiada pemilik).
tetapi, sebelum aku sambut. aku teringat akan bunga yang terlena terbuai di atas meja. Aku mendapat satu idea untuk menghiaskannya lebih cantik dan kemas.

Pada sabtu yang lalu, aku pulang ke halaman rumah ku untuk mengambil bunga tersebut kerana aku tertinggal akan kepeningan hari sebelumnya sehingga bunga ku tertinggal.
kerana itu aku pulang demi matlamat aku pada 1 August 2017. Ya, kenapa 1 August ? Adalah sebabnya. Ada yang katakan aku gila sampai begitu tinggi effort ku padanya.
Takpa. Diorang taktahu apa-apa. Ada yang kata, dia biasa-biasa saja. Ya benar, bagi mereka. Bukan pada ku. Aku nampak special terhadapnya. Yalah korang cakaplah apa pun.
Terpulanglah nak kata kononnya dah suka lah, dah syoklah itu lah ini lah. Takpalah. Ya aku mengaku kadang macam membazir, membeban diri. Bukan apa, aku sungguh-2 dengan usaha aku.
Bukan hanya sekadar cakap kosong. Tapi takpa, moga doa ku bersamanya akan dimakbul oleh Tuhan. bak kata omputeh "A person truly loves you, will keep your name in his/her doa"
Siapa sangka kan ? Doa itu kan senjata dan kekuatan. Moga Tuhan bantu. Jika tuhan menjauhkan, ada hikmah sebaliknya. Sedangkan ibu bapa ku dulu dipisahkan selama setahun...
Tetapi kerana kekuatan doa & cinta antara mereka kuat. Alhamdullilah bersatu jua selepas setahun. Syukur. Ada sebab Tuhan jauhkan, ada sebab Tuhan temukan. Tapi ingatlah,
kadang... Tuhan temukan tetapi tidak satukan. Tuhan temukan sebagai pengajaran untuk memperbaiki hubungan dan menjadi lebih baik. Bersyukurlah siapa yang hadir. Kadang,
jarak jodoh itu ibarat setebal kertas A4. Hanya senipis ruang lagi untuk bertahan. Cuma kita, mampu atau tidak. Itulah ujian yang biasa kita lalui. Allah, aku mohon..
mudahkanlah aku ya Allah. berikanlah sinar cahaya kegembiraan. meskipun sementara... biarlah sementara itu jangka tempohnya lebih lama... agar aku tidaklah kecewa pada awalnya.
biarlah kecewa dipenghujung yang lama bukan diperawallan. sungguh engkau yang aku mohon tuhan... jika diberi pelung untuk kembali pada masa lampau... aku takkan seusaha begini
ya Allah. aku redha jika inilah takdirku. Semoga menjadi iktibar buat ku. Selamat tinggal suatu hari nanti saudara-saudari. Aku akan pergi....

-4:30 pm.
-AMC Cafe.

(p/s: tertanya-tanya 1 has been deleted for some reason and sorry for that)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, i'm busy. Keep your traffic to my website. Yeah. Love to see you . Comment down hereee ...